Główne czynniki wpływające na cholesterolemię

Posted In Zdrowie na co dzień - By Alicja Zielińska On środa, Listopad 9th, 2016 With 0 Comments

Wielu z nas je tylko po to, aby się najeść. Zapomina się o tym, że odżywianie, szczególnie to zdrowe odżywianie ma na celu dostarczenie organizmowi nie tylko kalorii, ale również ważnych składników ożywczych, które zapewnią właściwy przebieg wszystkich procesów życiowych. Nie chodzi więc tylko o to, aby się najeść, ale też o to, aby jeść zdrowo. Jeśli jest taka możliwość, warto odstawiać niezdrowe produkty żywnościowe. Możemy konsumować więcej warzyw i owoców, więcej chudego mięsa, zamiast wieprzowego tłustego.

Praktyka jednak jest inna i wszyscy o tym dobrze wiemy.

Dopiero gdy pojawiają się pierwsze problemy zdrowotne związane z nadmiernym spożyciem potraw tłustych, zawierających cholesterol i niezdrowych, zaczynamy zastanawiać się, co można zrobić, aby to zmieniać. Zaczynamy sprawdzać, co obniża cholesterol i poziom tłuszczu w organizmie, a co wręcz przeciwnie, jest przyczyną wzrostu tych szkodliwych dla każdego substancji.

Czy jednak warto czekać do pierwszej wizyty u lekarza czy częstych bólach różnych organów, czy jednak starać się od początku dbać o swoją dietę tak, aby była ona zdrowa i nieszkodząca? Pytanie jest chyba czysto teoretyczne i retoryczne.

Jedz zdrowo

Dlatego też chcąc zadbać o siebie i o swoje zdrowie, należy w pierwszej kolejności przyjrzeć się swojemu jadłospisowi. Jeśli jest w nim za dużo potraw mięsnych, warto je ograniczyć. Przecież nikt nie powiedział, że mięso trzeba spożywać każdego dnia: spokojnie można sobie robić w tygodniu dwa dni przerwy od potraw mięsnych, aby oczyścić organizm. Powinniśmy z całą pewnością jeść więcej warzyw i owoców i to nie tylko latem, gdy jest ich pod dostatkiem, ale też w innych porach roku.

Kiszonki też są jak najbardziej zdrowe na jesień, bo zawierają dużo witaminy C, która ochroni nas przed infekcjami. Również suplement diety takie jak Vita Buerlecithin skutecznie obniża cholesterol. Podsumowując, zdrowe odżywianie nie jest żadną zaawansowaną sztuką kulinarną. Po prostu wystarczy chcieć się odżywiać zdrowiej, a z całą pewnością zobaczymy duży postęp. I nie będziemy musieli odwiedzać lekarza.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>