Prywatne placówki medyczne w rywalizacji o pacjenta

Posted In Zdrowie na co dzień - By Alicja Zielińska On czwartek, Listopad 6th, 2014 With 0 Comments

Reforma służby zdrowia postępuje bardzo powoli. Od wielu lat obserwujemy w Polsce rozwój prywatnych placówek, zorientowanych na pacjenta posiadającego pieniądze i zdolnego wydać je, aby skutecznie przejść proces leczenia. Usługi medyczne oraz sprzedaż leków i innych produktów powiązanych z tematem dochodzenia do zdrowia to tak naprawdę potężny biznes, chociaż niezwykle skomplikowany pod względem marketingowym.

Podstawowe pojęcia i dylematy

Ludzie nie mogą odczuwać w promocji usług medycznych presji, ponieważ nie jest etycznym zarabiać de facto na chorobie. To sprawa oczywista. Marketing medyczny można rozdzielić przynajmniej na dwie dziedziny. Tam, gdzie zachodzi kontakt z pacjentem i realizacja typowej usługi. Z drugiej strony każdy człowiek ma do czynienia z ogromem akcesoriów profilaktycznych, lekami, suplementami, itp. Lekarze nie są oczywiście biznesmenami, ani tym bardziej fanami prowadzenia reklamy wśród pacjentów. Jesteśmy mocno zacofani w tej kwestii. W Stanach Zjednoczonych specjaliści w szpitalach oraz przychodniach współpracują z przedstawicielami handlowymi, otrzymując ogromne honoraria za polecenie pewnych grup asortymentu. Autorytet lekarza to potężne narzędzie promocji sektora prywatnego.

Czy postępowanie jest moralne?

Jeżeli prezentowana oferta ma wysoki stopień skuteczności warto ją reklamować ze wszystkich sił. W Polsce publicznej służbie zdrowia nie ufa nikt. Jeżeli pacjent ma pieniądze od razu oddaje się pod opiekę prywatną-szybszą, zorientowaną na spełnienie indywidualnych oczekiwań, prezentację efektywnych rozwiązań. Rywalizacja o pacjenta trwa nieustannie.

Narzędzia medycznego marketingu

Marketing medyczny znajduje szerokie zastosowanie w prywatnych placówkach. Jakie narzędzia wykorzystuje? Do ciekawszych przykładów należy organizacja profesjonalnych eventów profilaktycznych, połączonych ze sprzedażą pakietów usług, darmowe konsultacje, szkolenia dla lekarzy i pacjentów, kontakt w mediach społecznościowych, a nawet newslettery, wysyłane osobom zarejestrowanym na serwisach specjalistycznych w internecie. Przykładowa oferta znajduje się na http://www.mobilnebadania.pl/marketing-medyczny-aptek-lekow. Reklama w tym sektorze dotyka specyficznych potrzeb. Pacjent, traktowany tu, jako uczestnik typowej grupy docelowej ma wiedzieć, że chce mu się pomóc, a nie na nim zarobić. Zrozumienie aspektu niesie ogromne korzyści finansowe. Medycyna to bowiem stała dziedzina gospodarki.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>