Właściwa dieta gwarancją zdrowia

Posted In Zdrowie na co dzień - By Alicja Zielińska On piątek, Listopad 25th, 2016 With 0 Comments

Właściwe odżywianie gwarantuje długowieczność. Wystarczy spojrzeć na osoby związane bezpośrednio z dietą śródziemnomorską lub opartą na owocach morza, niskim stężeniem tłuszczów zwierzęcych, nasyconych. Tacy ludzie żyją długo, nie cierpią na choroby układu krążenia, typowo sercowe. Cieszą się z życia, mając więcej energii.

Jak podchodzić do codziennego jadłospisu?

W typowych, rozwiniętych cywilizacjach następuje natomiast wzrost zgonów, spowodowanych złym odżywianiem. Złe odżywianie to fast food, przetworzone maksymalnie dania, brak warzyw w jadłospisie, nieregularne posiłki, przejadanie się słodyczami, nadmierna ilość cukrów i tłuszczy nasyconych. Zbyt wielka ogólna dawka węglowodanów prostych, zazwyczaj mocno oczyszczonych. Jak sprawdzić, czy twoja dieta ma potencjał zdrowotny?

Zrób badania krwi i zobacz, jak kształtuje się u ciebie poziom złego oraz dobrego cholesterolu. Cholesterol HDL to ten dobry, a LDL to ten zły. Dlaczego warto znać różnicę? Podwyższony HDL nie jest wcale złą wróżbą, a wręcz przeciwnie. Natomiast duży poziom LDL to groźna sprawa dla twojego codziennego funkcjonowania. Przez cholesterol LDL zatykasz ściany tkanek, wzrasta ryzyko chorób serca, zgonów w młodym wieku.

Oczywiście cholesterol to składnik do życia niezbędny, dlatego tak wiele się o nim mówi w świecie medycyny. Dzięki niemu komórki w ciele są budowane, wspomaga trawienie, wzmacnia układ odpornościowy, reguluje gospodarkę hormonalną. Aby zapanować nad wynikami krwi musisz podjąć następujące działania.

Po pierwsze zrezygnować całkowicie lub do dużego stopnia ograniczyć jedzenie potraw tłustych. Przestań inwestować w przetworzone, pakowane wędliny, smażenie, margarynę, itp. Zamiast pełnotłustego mleka, wybierz odtłuszczony format.

Ogranicz lub wyrzuć z diety sery, śmietany, wyroby cukiernicze. To na początku trudne, ale już po około dwóch tygodniach poczujesz przypływ energii, zmieni się twoja sylwetka, zaczniesz lepiej się koncentrować, co nie jest bez znaczenia podczas organizacji codziennych obowiązków.

Chroń swoje interesy zdrowotne

Opanowanie negatywnego cholesterolu wymaga trochę pracy. To tylko zmiana stylu życia, a nie leczenie farmakologiczne. Jak podchodzisz do tematu? Czy zaniedbujesz swoją dietę i myślisz, że wszystko będzie w porządku? Każde działanie ma swoje konsekwencje, a organizm pokaże je szybciej niż ci się wydaje.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>